Google Website Translator

czwartek, 17 maja 2012

GRA KOMPUTEROWA W KLASIE BIOLOGICZNEJ?

Czy pamiętacie, gdy jakiś czas temu pisałam o grze komputerowej, która uczyła swych graczy programowania w języku Java? Widać, że trend tworzenia gier komputerowych, które czegoś uczą rozwija się na potęgę, bo oto natrafiłam na podobny projekt - tym razem ze swojej działki!

Gra 3D do nauki biologii niedawno ukazała się jako projekt wymagający dofinansowania na portalu innowacji kickstarter.com. Twórcami gry są trzy kobiety (tak, tak, koniec z monopolem informatyków-dziwaków ;) ) - wszystkie mające wyksztacenie zarówno biologiczne/medyczne, jak i informatyczne. Z połączenia tych sił ma powstać... 3D Biology Video Game właśnie.

Coś, co być może wkrótce zawita do naszych klas biologicznych:
gra 3D do nauki biologii! Źródło: kickstarter.com
Ale jak uczyć się biologii komórkowej i mieć przy tym jednoczęśnie frajdę? Nic prostszego! Gra ma działać na takiej samej zasadzie jak większość gier komputerowych, tyle, że zamiast biegania po zamkach, lasach czy labiryntach, gracz znajdzie się w środku.. żywej komórki! I zamiast ratowania świata przed inwazją obcych albo zabijania niecnych rabusiów, zadaniem gracza będzie np. dostanie się do mitochondrium i pomoc komórce w wyprodukowaniu odpowiedniej ilości energii. Albo udanie się do jądra komórkowego i zdecydowanie, które geny powinny ilec ekspresji. Bomba! Jakby tego było mało, grę będzie można podłączyć do Xboxa Kinect i fizycznie manipulować białkami, chromosomami czy czym tam chcecie :)  Projekt wciąż jest w raczkującej fazie i potrzeba mu wsparcia finansowego, ale raczej nietrudno jest dostrzec potencjał tego pomysłu!  Trzymam kciuki za finansowy sukces tej gry i rychłe pojawienie się jej na rynku :)

A kończąc ten wpis chcę podzielić się taką refleksją.. żyjemy w niesamowitych czasach. Bo to nie tylko czasy kiedy w sekundzie możemy dzielić się swoją wiedzą w setkami, jeśli nie tysiącami ludzi, równocześnie czerpiąc od nich wiedzę, ograniczeni tylko posiadanym czasem i zdolnościami poznawczymi :) Do tego wszystkiego doświadczamy prawdziwej rewolucji w podejściu do uczenia się, kojarzenia i zapamiętywania faktów. Uczymy się tego jak się uczymy. A dzięki zastosowaniu tej wiedzy oraz narzędzi współczesnej technologii tworzymy nowy sposób myślenia o  "suchych fakach" -  przestajemy je kojarzyć z udręką "wkuwania", a zaczynamy widzieć je takimi jakimi są: prawdziwie fascynującą częścią naszego świata!

Do przeczytania wkrótce!

7 komentarzy:

  1. Tak a propos, fajny jest CellCraft (http://www.cellcraftgame.com/Home.html). Budujesz komórkę, zaś w tle (fabuły) są dziobaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurcze, wygląda naprawdę fajnie! Na pewno spróbuję!

      Usuń
  2. W polskiej szkole nie można używać na lekcjach rzutnika komputerowego "bo się lampa wypala"...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No co ty, Pegasus, przecież też rzutnik jest po to by stał.. :)

      Usuń
  3. psychoinformatyk9 lipca 2012 13:28

    Są też już gry terapeutyczne, np. antydepresyjy SPARX
    http://natemat.pl/11317,na-depresje-u-dzieci-gra-komputerowa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow, super pomysl! Dzieki za link, teraz doczytuje wiecej o samej grze na stronach projektantow i naukowcow zaangazowanych w tworzenie tej gry. Chyba stwierdzenie, ze gry komputerowe to tylko bezproduktywne zjadacze czasu powoli odchodzi do lamusa... :)

      Usuń
  4. Bardzo fajnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń